<< Eelmine | IVAsse >> |
Uuriva õppimise metoodikal põhineva õppetöö läbiviimine IVA
õpikeskkonnas
|
Arvutid ja veeb
pakuvad probleemipõhise õppe läbiviimiseks rohkelt häid võimalusi. Kuna
tegemist on protsessiga, kus on vaja teostada infootsinguid, materjale
koguda ja süstematiseerida ning omavahel jagada, teha kokkuvõtteid ja
ettepanekuid, siis on sobivaima lahenduse leidmine õppeprotsessi
kulgemise seisukohast olulise tähtsusega. |
||
Veebipõhine õpikeskkond IVA | Probleemõppe
läbiviimist toetavaks keskkonnaks sobib hästi Tallinna
Pedagoogikaülikoolis loodud konstruktivistlikul õpikäsitusel
põhinev
vabavaraline õpikeskkond IVA.
Lähem info IVA õpikeskkonna kohta:
|
|
Õppetöö IVA keskkonnas | Konstruktivistlike
põhimõtete järgi peab igasugune õppetöö sisaldama võrdses koguses kolme
komponenti:
|
|
Veebilaud |
Veebilaual on õpilasel võimalik hoida omakirjutatud materjale. Teistele näitamiseks võib materjalid seada üles oma avalikku Portfooliosse, pooleliolevaid töid saab hoida oma privaatses Sahtlis. Vahendid, mida Sahtel ja Portfoolio sisaldavad on:
|
|
Raamaturiiul | Raamaturiiulil on üles seatud õppematerjalid. Õpetaja saab materjale esitada vastavalt oma soovile, kas teemade järgi või loengukordade põhiselt. Õpilane Raamaturiiulile midagi ise lisada ei saa. |
|
Töötoad | Töötoad on koht rühmatööde läbiviimiseks. Töötubadesse sisenedes on esmalt näha kõigi kursuslaste pildid ja nimed. Rühmatöö vahendeid on mitu:
|
|
Uuriv õppimine IVA keskkonnas |
Uuriva õppimise meetodil põhineva õppetöö
läbiviimine IVA keskkonnas. |
|
Enne uuriva õppimise
tsükliga alustamist peab õpetaja
valmistama keskkonna õppetööks ette. Selleks peab õpetaja:
Arutelu käivitumine. Tuletades meelde uuriva õppimise mudelit, siis uurimistsükli käivitab kontektsti põhjal uurimisprobleemi püstitamine. Kui uurimisprobleem on enesele selgeks tehtud, siis on aeg see ka IVAsse üles seada. Selleks klõpsa Teadmuspajas avatud Kontekstis lingil ‘Alusta uut jutulõime’. Avanenud sõnumi kirjutamise aknas saad kirjutada uurimisprobleemile pealkirja, sisu, lisada veebiviite ning soovi korral ka pildi. Kui uurimisprobleem on sisestatud, vali lehekülje alt nupp ‘Eelvaade’ ning seejärel ‘Avalda’. Sellega on konteksti põhjal püstitatud esimene uurimisprobleem. Uurimisprobleemile saab vastata ühena järgmistest teadmustüüpidest: oma teooriaga, teadusliku seletusega, hinnanguga arutelule ja kokkuvõttega senitehtust. Iga õpilane, kes asub vastama püstitatud uurimisprobleemile, peab enne sõnumi sisestamise juurde minekut valima, kuidas ta vastata soovib, ehk milline on tema sõnumi sisu ning vastavalt sellele valima teadmustüübistiku. Selliselt käivitunud uurimisprotsess on kõigile osalejatele ülevaatliku struktuuriga. Sõnumeid on võimalik sorteerida: · kronoloogilises järjestuses, · teadmustüüpide järgi, · lõimede järgi, · sõnumi lisanud inimeste nime järgi. Protsessi lõpetab kokkuvõtete tegemine. |
||
IVA kasutamiseks vajalik info | Käesolev
probleemõppe kursus jäkub aruteludega IVA keskkonnas, kus saab järele
proovida eelpool kirjeldatud tegevusi. IVA kasutamiseks vajalik info:
Peale viidatud kasutajanime-parooliga sisenemist eeltoodud aadressil, satud sa kursusele "Probleemõpe" (kui mitte, siis vali ekraani parempoolsest osast kursus 'Probleemõpe'). NB! Parool ja kasutajanimi on tõstutundlikud - eristatakse suur- ja väiketähti! |
|
IVA
spikker |
IVA keskkonnas
orienteerumise spikker:
|
|
Lehekülje koostanud: Reelyka Läheb |