Praktika 5. nädal – eneseanalüüs

4.-8. novembri praktikanädala keskmes oli kooli e-õppekeskkonna Moodle tutvustamine õpetajatele. Käesoleva aasta kooli üldtööplaanis on e-õppe arendamine ja kasutusele võtmine minu vastutusalas ja novembrikuus on ette nähtud kaks koolitust õpetajatele. Kolmapäeval toimunud kursusest võttis osa 7 inimest. Mitmed ei saanud kohale tulla erinevatel põhjustel, kuid tundsid Moodle vastu aktiivset huvi, eriti gümnaasiumiõpetajad. Enamusel oli see esimene tutvus Moodle-ga. Tutvustasin äsja valminud “Uurimistööde koostamise” kursust, eelnevalt lisasin kooli kodulehele otselingi, mis viib kooli Moodle keskkonda. Koolitus toimus päeva lõpus, 8. tunni ajal, mis ei ole kõige sobivam aeg kursuse tegemiseks. Päeva lõpp ja väsimus andis kõigil tunda. Nii me ei jõudnudki kasutajakontode loomiseni, kursuse materjale vaatasime külalise (Guest) rollis. Kasutajakontode loomine jäi õpetajatele nö koduseks ülesandeks. Järgmisel nädalal on plaanis näidata kursuse haldamise vahendeid õpetaja rollis. Üks õpetaja soovis Moodles läbi viia ka loovtööde juhendamist. Tekkis küsimus, kas õpilane saab failikausta üles laadida. Ma ei tea seda võimalust. Solid Edge programmiga tehtud joonise failid peavad aga asuma ühes kaustas. Üheskoos õpetajaga pidime seda probleemi veel koos uurima.
Nädala jooksul õppisin ka Google ühistöövahendite võimalusi. Leidsin, et GoogleDrive dokumenti saab jagada ka lingiga ning siis ei pea olema selle dokumendi kasutajal Google kontot. Probleem oli selles, et osa inimesi ei soovi endale Google kontot luua, aga nad peavad täitma ühisdokumente, näiteks HEV õpilaste vaatluskaartide täitmine toimub meil Google keskkonnas. Varem ma arvasin, et selleks peab inimesel olema Google konto. Selgus aga, et dokumenti saavad nii vaadata kui muuta ka inimesed, kelle meiliaadressile on jagatud dokumendi link. Sellise jagamise puuduseks on ainult see, et ei ole näha inimese nime, kes dokumenti muudatusi tegi. Kui aga õpetaja kirjutab oma aine nimetuse, siis on ka üheselt aru saada, kes selle rea tabelisse kirjutas.
Seda Google võimalust tahan kasutada ka arvutiklassi tunniplaani jagamiseks ja ühiskirjutamiseks. Kui saab Google dokumenti jagada meiliaadressidega (neid ühekaupa lisades), kas siis saab jagada ka listiaadressiga? Ma tahan seda katsetada uuel nädalal ja siis saab valmis ka arvutiklassi broneerimise keskkond.
Sel nädalal selgus ka, et kooli ühe tiiva viimasesse klassiruumi ei “ulatu” wifi jaama levi. Majandusõpetaja, kes käib korra nädalas, soovis tunnis kasutada sülearvuteid. Talle sattus klassiruum, kus internetilevi oli väga nõrk. Varem polnud seal klassis sülearvuteid kasutatud. Kuna tegemist oli abiturientidega, siis paljud kasutasid oma mobiiltelefone, et arvutisse internett saada. Palusin meie IT-tehnoloogil leida probleemile lahendus. Ilmselt tuleb üks wifi jaam juurde osta.
Õpilaste telefonide kasutamist õppetöös (nn BYOD) rakendas sel nädalal ka inglise keele õpetaja. Õpilased pidid infot otsima ühe objekti kohta internetis ja seda teistele tutvustama. Õpetaja leidis, et selleks ei pea kindlasti arvutiklassi minema.
Arvan, et uus trend on sündinud: aktiivselt kasutatakse ära kõiki võimalusi, et õppimine oleks elulähedasem ja huvitavam.

One thought on “Praktika 5. nädal – eneseanalüüs

  1. Viive, aitäh, et sa jätkuvalt tood välja kitsaskohti, mida oma praktika raames tajud, see annab väga palju juurde. Kuid veelgi rohkem elevust tekitas minus see, kuidas teil on hakanud koolis byod- lähenemine toimima ja seda nö alt-üles viisil. Ehk siis õpilased ise leiavad mooduseid, kuidas oma telefone õppetöös ära kasutada. Minu meelest on see väga oluline edasiminek.

Vasta Kairit Tammets-le Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga