Praktika 2. nädal ja 1. ülesanne

http://htpraktika.wordpress.com/2013/10/12/pohiprakika-1-ulesanne-eneseanaluus/

Väikese hilinemisega teen 2. nädala praktika sissekande. Kuna oli veerandi viimane nädal, siis päevad möödusid väga kiiresti. Miskipärast on nii, et just viimasel nädalal on arvutiklassi kasutamine väga populaarne. Esmakordselt sel aastal külastasid arvutiklassi 1. ja 3. klassi õpetajad ning vene keele õpetaja. Meenutasin õpetajale, kuidas Miksikese keskkonnas õpilaste kontosid hallata. Ikka ununevad paroolid ja kasutajanimed! Suunasin õpilasi ka pranglima. 1. klassi õpilastele andsin hea matemaatikaülesande: arvutiklassis on 13 lauaarvutit, aga õpilasi on kokku 20. Mitu õpilast saab kasutada sülearvuteid? Õpetaja sõnul oskasid lapsed arvutada 10 piires, aga üks poiss ütles kohe õige vastuse: seitse!

Logopeed viis sülearvutitega läbi kaheksa tundi. Taas leidis kinnitust minu arvamus, et õpilased võtavad Windows 8 op-süsteemiga uued sülearvutid kiiremini omaks kui õpetajad. Algklassiõpilastel ei teki mingit probleemi nende kasutamisega ja ilma hiireta saavad nad edukalt hakkama.

Põhipraktika 1. ülesandena kirjeldangi, kuidas suunasin logopeedi kasutama mobiilset sülearvutikomplekti tugiõppe rühmades. Osa tunde viisime läbi arvutiklassis, kuid 4 tunniks teisaldasime sülearvutid teise ruumi. Kuna õpetaja polnud varem kokku puutunud uute arvutitega, siis esialgu tutvustasin kiirelt Windows 8 omapära. Arvutite viimisega teise ruumi tuli ka näidata, kuidas leida üles teine wifi-jaam ja luua internetiühendus. Kuna tegemist oli väikeste rühmadega (kuni 6 õpilast), siis saime kiiresti kõik ettevalmistused tehtud. Osa õpilasi olid esimest korda arvutitunnis, kuid kodust oli neil arvutikogemus olemas. Õpiabi vajavatele lastele sobisid hästi eesti keele harjutused minu kogutud õppimismängude lehelt http://www.getwapps.com/viive, mida oleme koos logopeediga pidevalt täiendanud. Lõpuks tutvusime kooli koduleheküljel söökla menüüga ja vaatasime pildigaleriid. Tunni lõpus tuletasime meelde, kuidas programmid sulgeda ja oma töökoht korrastada. Väga tublid lapsed olid. Logopeed sai kindlust juurde iseseisvalt tundi läbi viia. IT-tehnoloogi ülesanne koolivaheajal on üle kontrollida internetilevi kooli eri ruumides ja testida wifi võrku, et ühendusega ei tekiks probleeme. Selgus, et pidime juurde panema ühe wifi jaama ning kaks jaama välja vahetama kiiremate vastu.

Uuel veerandil saab logopeed kasutada sülearvuteid oma klassiruumis, mis on mõeldud tööks väikeste rühmadega. See variant sobib kõige paremini nii õpilastele kui õpetajale.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga