Praktika 1.nädal

Esimese põhipraktika nädala jooksul valmistusin tegevusteks, mis mind ootavad ees praktika jooksul: õpikeskkonna kasutuselevõtmine kolleegi poolt, neli nõustamise tehnika kasutamist ning õppedisaini loomine ja evalveerimine.

1. nädala refleksioonis kirjeldan kahte erinevat juhtumit arvutiklassi kasutamisel, kus abistasin õpetajat ainetunni läbiviimisel.

Juhtum 1. Vahetult enne tundi otsustas matemaatikaõpetaja tulla 11. klassiga arvutiklassi. Tunni teema oli funktsioonide uurimine ja õpetajal plaan kasutada selleks GeoGebra programmi. See oli varem ka arvutite töölauale toodud, aga suvel seoses arvutite korrastamisega oli see sealt ära võetud.  Küll aga võis leida programmi serverikettalt õppeprogrammide kaustast. Seal oli aga programmi vananenud inglisekeelne versioon. Õpetajal oli oma arvutis programmi uuem versioon. Õpilased nurisesid, et ei saa kaasa teha, ei leia samu asju üles. Tunni saime küll tehtud, aga siiski jäi kripeldama, et klass ei olnud tunniks valmis. Palusin IT-tehnoloogil teha programmi uuendused. Tund oleks paremini õnnestunud, kui oleksin teadnud varem ette tunni teemat ja ette valmistanud vajaliku programmi kasutamiseks.

Juhtum 2. 9a ja 9b klassi bioloogiatund arvutiklassis, aeg oli kinni pandud nädal varem. Tunni teema oli südame mudeli kasutamine aadressil http://mudelid.5dvision.ee/. Kuna töölehti ei saanud paljundada (paljundusmasina tahm sai otsa), siis salvestasin Wordi töölehe serverikettale. Tunnis selgitasin, kust õpilased töölehe leiavad ja kuidas tööleht oma nimega salvestada õigesse kohta serverikettal. Paralleelklassiga toimisime samuti, kuid eelnevalt tõstsin serveri kaustast 9a klassi töölehed välja. Õpetaja oli esialgu mures, et halb on töölehte ekraanil täita, kuid õpilased said tööga kenasti hakkama, kasutati ekraanil mitu akent korraga. Rahule jäi ka õpetaja, kes saab hiljem tunnitööd ka arvutis hinnata. Võimalik on töölehti vaadata otse serverikettal või kopeerida failid õpetaja sülearvutisse. Olin mõlema tunni alguses umbes veerand tundi kohal. Hoidsime kokku paberi- ja tahmakulu ligi 70 A4-lehte. Nii õpetaja kui õpilased tuletasid meelde serveriketta kasutamist. Tunni eesmärgid said täidetud.

Õppetund. Tunni õnnestumiseks arvutiklassis on vajalik eelnev planeerimine ja ettevalmistus tunniks. Haridustehnoloog saab õpetajat aidata, kui omab eelnevalt infot tunni teema ja vaja minevate programmide kohta. Siit ka soovitus õpetajatele arvutiklass varakult broneerida ja oma soovidest tarkvara osas teada anda haridustehnoloogile.

2 thoughts on “Praktika 1.nädal

  1. See on täitsa tõsi, et kui aineõpetaja broneerib arvutiklassi siis võiks HT´le mainida, mis programme ainetunnis kasutusele võtab. Kindlasti järgmine kord sujub tunni läbiviimine paremini. :) Väga huvitav oli lugeda!

  2. Viive, tõesti huvitavalt esitatud nädala ülevaade. Hea on lugeda õppetunde ja näha õppimist neist kogemustest. Teise näite puhul oli näha, et ettevalmistamine on vajalik, samas aga kumab läbi, et õpetaja on justkui pisut ebakindlam võrreldes õpilastega, kipuvad asjatult muretsema. Hea, et oled oma õpetajaid julgustamas.

Vasta Kairit Tammets-le Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga