Praktiseeriva haridustehnoloogi analüüs

http://htpraktika.wordpress.com/2013/09/20/vaatluspraktika-ulesanne-praktiseeriva-haridustehnoloogi-analuus/

Vaatluspaktika toimus 27.09 Tallinna Lilleküla Gümnaasiumis, kus haridustehnoloogina töötab Meeri Sild. Meeri on haridustehnoloogina tööl poole kohaga, lisaks on õpetaja ja annab inglise keele tunde. Ta on koolis nii projektide läbiviija, koolitaja ning nõustaja rollis.

Käesoleval aastal on koolis aktuaalsed järgmised projektid:

  • iPadide kasutamine algklassides.
  • Uurimistööde koostamise keskkonna arendus.
  • Programmeerimine algklassides

Koolis on 30 iPadi, mis osteti 2012.a lõpus. IPadid hoitakse eraldi kohvrites, mis valmisid oma kooli töötajate ühistööna. Lähiajal on plaanis läbi viia koolitus algklasside õpetajatele, kuidas iPade kasutada algklasside õppetöös. HT on siin nõustaja ja koolitaja rollis: sobivate appide otsimine, soovitamine ja koolitus.
Uurimistööde läbiviimine toimub Moodle keskkonnas: üks kursus on ühiste materjalidega, kus kõik õpetajad ja õpilased on õpilase staatuses: näevad materjale, aga muuta ei saa. Igal juhendajal on lisaks oma kursus, kus ta suhtleb õpilasega: annab ülesandeid, jälgib kalendris tähtaegadest kinnipidamist.
Programmeerimise algkursus algab alates 1. klassi II poolaastal. Materjalide valmistamine ja õpetajate koolitus on haridustehnoloogi ülesanne.

Infojuht (IT-juht) tegeleb tehnika korrashoidmisega, arendab Wifi võrku, installimised (administraatori paroolid). Registrite (EHIS jm) täitmisega tegeleb sekretär.
Õppealajuhataja administreerib ekooli, teeb tunniplaani (GP Untis), uuendab infotabloo sisu. Kooli veebi infot uuendab emakeeleõpetaja.

Koolis on kasutusel õpikeskkonnad VIKO ja Moodle. Toimub järk-järguline Moodle keskkonnale üleminek, kuna VIKO arendamist enam ei toimu. Kõikidel õpetajatel on Moodle konto olemas. Kooli Moodle asub e-õppe serveris, kus on väga hea kasutajatugi olemas.
Haridustehnoloog kasutab oma klassis Prometheani  tahvlit ja dokumendikaamerat. 95% ainekabinettides on olemas projektor. Koolis on Smart – puutetahvlid (algklassides) ja 8 Promethan tahvlit. Õpetajad kirjutavad motivatsioonikirja uuema tehnika saamiseks (puutetahvel, dokumendikaamera, macBook, sülearvuti, iPad jne). Haridustehnoloogil on oma macBook ja iPad (direktor ostis katsetamiseks).
Tehnika (sülearvutid, iPadid, videokaamerad ja fotoaparaadid) ja arvutiklassi kasutamist reguleerib sellest aastast elektrooniline kalender, vabavaraline php Schedulelt, mille Meeri tõlkis eesti keelde. Kõigil õpetajatel on olemas oma kasutajakonto. See on väga mugav vahend tehnika broneerimiseks, juurdepääs on üle interneti igal ajal, ka kodusest arvutist õhtuti. Nimetus on ka tore: E-kuldnokk (kool on Kuldnoka tänaval).
Mobiilne sülearvutiklass asub ratastel kapis, neid on mugav transportida ja laadida. iPadide hoiustamiseks ja transportimiseks tehti kooli oma jõududega iPadi kohver (2tk), ühte mahub 15 iPadi.
Doodle keskkonnas toimus uurimistööde teemade valimine: 5 minuti jooksul olid kõik 70 õpilast teinud oma teema valiku! Õpetajad pakkusid teemad välja, õpilased ei teadnud, milline õpetaja mis teema pakkus.
Bloggeri keskkonnas toimub meediatööde esitlus. Pildid on Fotki  keskkonnas, videosid jagatakse YouTubes.

Haridustehnoloog on seisukohal, et eraldi kabinetti ei ole vaja. On oma ainekabinet (inglise keel), kus kõik võivad teda leida. Teistega suhtlemiseks on õpetajate tuba, kus on ka 4 arvutitöökohta ja paljundusmasin. Küsitakse nõu nii meili teel kui ka tullakse kiire probleemi lahendamiseks abi küsima.
Meeri reegel: kui juba 4 inimest küsivad sama küsimust, siis on vaja teha selle kohta videojuhend, need asuvad  haridustehnoloogi ajaveebis. Näiteks Moodle juhendid (kasutaja registreerimine, kursuse loomine), uute veebipõhiste vahendite tutvustamine jm. Järgmise sarnase küsimuse puhul viidatakse juba videojuhendile blogipostituses.
Üksikute murede lahendamine toimub ka emaili teel, suuremate projektide algatamiseks on vajalikud koolitused: näiteks Moodle koolitus, iPadide võimalustest koolitus.
Vaatluspraktika ajal tuli konkreetne abipalve matemaatikaõpetajalt Promethani tahvli seadistuse kohta. Meeri lahendas probleemi (oli vaja enne tahvlile vajutada, et ilmuks esimene ristike). Õpetajate toas palus õpetaja abi veebipõhise ajatelje kasutajakontoga, mille parool oli ununenud. Meeldetuletus saadeti õpetaja meiliaadressile.

Infotahvli kasutamise hea näide koolis: kuvatakse päeva sünnipäevalapsed, tunniplaani muudatused seoses haige või puuduva õpetajaga, söökla menüü, õpilaste tunnustamine iga hea teo eest (näiteks A leidis telefoni ja tõi selle valvuri kätte, B sai oma kadunud asja kätte ja tänab ausat leidjat jne). Näidatakse ka õppevideosid, näiteks turvalisest käitumisest  internetis ja mobiilivahendite kasutamisest. Koolikella meloodia valimiseks korraldati koolis konkurss, õpilased valisid esitatud muusika parimad välja.

Vaatluspraktika Lilleküla Gümnaasiumis andis mulle kuhjaga ideid ja vastuseid minu küsimustele. Aitäh, Meeri!

6 thoughts on “Praktiseeriva haridustehnoloogi analüüs

  1. Aitäh, Viive. Ma loodan, et sul oli Lilleküla Gümnaasiumi külastamine kasulik ka enda mobiilse klassiruumi avamise seisukohalt – said mõtteid ja ideid, kuidas ehk ise edasi minna.

  2. Pingback: Haridustehnoloogia praktika kokkuvõte | Viive Abel

  3. This is a great feature as people are more likely to buy a particular
    product that is recommended by the person they know.
    Lots of other advertisers want their advertisements put
    on Fb too and desire the identical advertisement place while you.

    Another option, besides a Facebook page, is to create a Facebook group.

    Review my blog post traffic backdoor

  4. Artikel yang amat bagus , aku percaya ini
    amat bermanfaat bagi mereka yang membaca, saya
    nantikan postingan selanjutnya, apalagi mereka yang sedang mencari
    obat encok dan mereka yang sedang mencari cara cepat hamil alami

Vasta Garmin nuvi 2555 gps lifetime-le Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga