Õpidisaini analüüs

Ülesanne http://ifi7056.wordpress.com/hindamine/11-nadal/

1 Programmi aadress ja tutvustus. http://edugames.hk.tlu.ee/tahetaevas/
Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži ja Ääsmäe Põhikooli eesti keele õpetaja Piret Hiisjärve koostöös ning Tiigrihüppe Sihtasutuse finantseerimisel valminud veebipõhine harjutustarkvara “Keelemaailm. Tähetaevas”, 2005, asub EENeti serveris.

001

2 Millal kasutamiseks?
Keelemaailma ränduriteks on eelkõige oodatud 4.-6. klassi õpilased, aga maailma avastamine ei ole keelatud ka kellelegi teisele.

3 Kuidas töötamiseks?

  • Registreerida kasutajaks, siseneda kasutajanime ja parooliga.
  • Kasutada serverirakendusena, installeerimisjuhend on antud.
  • Registreerida kool kasutajaks, administraator haldab kasutajakontode loomist koolis.
  • Windowsi kasutajatele soovituslik: Tõmba käivitatav fail oma arvutisse, käivitad selle ja hakkad mängima.
  • Kasutada veebiliidest (nõuab FlashPlayeri toetust)

03p3-opetaja-andmed

4 Õpikeskkonna pedagoogilised elemendid

  • Keelereeglid: keelereeglite meenutamiseks vajuta küsimärgile “?”
  • Abiinfo: abiinfo saamiseks vajuta nupule „Abi“
  • Kasutusjuhendid. Iga ülesande alguses on antud konkreetsed juhised
  • Integratsioon teiste ainetega: eesti keel, loodusõpetus.

05abi1-häälikud

5 Kognitiivsed tööriistad õpikeskkonnas

  • Info saamine küsimärgi alt, järgmisele ülesandele viib nool paremale.
  • Nooleklahvidega saab raketti suunata vasakule-paremale.
  • Hiirega sõnade lohistamine. Õiged sõnad muutuvad roheliseks, valed punaseks.
  • Mängija samastub kosmonaudiga, kes külastab kosmoseplaneete.

12arvuti2  15ijajj

6 Metakognitiivsed tööriistad õpikeskkonnas
Metakognitsioon ehk mõtlemine oma mõtlemisest – õpilase teadlikkus oma mõtete, võimete ja õpiprotsessi suhtes ning nende suunamine – avaldub viimasel, viiendal planeedil. Kiiret reaktsiooni ja tähelepanu nõuab otsustamine vasaku ja parema suuna vahel, vastavalt ülesande sõnastusele. Näiteks: pead täishäälikutest mööduma paremalt ja kaashäälikutest vasakult.

36nooltega-vasak-parem

7 Motivatsiooni tõstvad elemendid õpikeskkonnas

  • Õppija saab kohese tagasiside peale ülesannete lahendamist.
  • Ülesande soorituse järel öeldakse: „Oled tubli!“ ja premeeritakse tähtedega: „Sulle antakse täht!“ Iga tasemega lähevad ülesanded raskemaks ja kasvab ka tähtede arv, mida on võimalik saada.

10värvi-3

8 Toetuse elemendid

  • Abiinfo: Kui oled unustanud, kuidas häälikud jagunevad, võid alati klõpsata nupule ? või vajuta Abi-nupule.
  • Abistavad teated: „Menüü ilmub nähtavale, kui liigud hiirega ekraani ülemisse serva”
  • Helitausta kasutamine.
  • Mängulisus

07autosuund

9 Milliseid õpimustreid saab õpikeskkonnas läbi viia?
Mäng on individuaalne, sobib õpilastele alates 4. klassist, kuid ka täiskasvanutel on mängu huvitav mängida ja korrata õigekirjareegleid.
Mängu võib korraga algusest lõpuni mängida, kuid õpilastel kulub selleks aega rohkem kui üks koolitund. Mängu võib katkestada ja seisu salvestada, et hiljem jätkata samast kohast.

16planeedid

10 Seosta õpikeskkonna pedagoogilised elemendid õppimisteooriate printsiipidega
Tähetaevas on pigem biheivioristlik simulatsioon, mis on mõeldud keeleteadmiste treenimiseks. Uute teadmiste loomisel otseselt rõhku pole.
Ülesande autentne esitusviis: autentsed situatsioonid, näit. õpetada robotitele selgeks eesti keele reeglid, parandada raketti, värvida pintsliga jt.
Toimub situatiivne õppimine, kus kasutatakse interdistsiplinaarseid sadamaid (erinevad planeedid).
Kognitiivne õppimine: hiirega vedamine, pintsliga värvimine.
Kombineeritakse loodusõpetuse aines õpitud mõisteid (kosmos, energiaväli, ilmastikunähtused udu, äike) eesti keele teadmistega.

23robotid4 25kosmoselaev-parandatud29pilved233äikeseaparaat

11 Plussid-miinused ja muud kommentaarid (tähelepanekud keskkonna hindamisel)

Plussid:
Õnnestunud homonüümi kasutamine: Tähed säravad küll taevas, aga tähed on ka häälikute märgid kirjas.
Mäng on põnev, hasartne, sobib hästi 2. kooliastme õpilastele, eriti poistele.
Mängu seisu saab salvestada ja hiljem edasi mängida.

37lõpp

Miinused:
Veebiliidese kasutamine ei õnnestu ilma FlashPlayer-ita.
Puudub koostöövõimalus teiste mängijatega.
Üks kasutaja saab mängu mängida ainult üks kord, uuesti alustamiseks vaja luua uus kasutaja.

One thought on “Õpidisaini analüüs

  1. Tundub väga põnev. Lisan kindlasti antud programmi oma lemmikute alla ja kui lapsed natukene kasvavad ja on huvitatud, siis tutvustan.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga