4. ülesanne Tehnoloogiad ja standardiseerimine

4. Ülesanne http://opikeskkonnad.wordpress.com/2012/10/19/neljas-teema-tehnoloogiad-ja-standardiseerimine/

Tegemist on minu jaoks põneva ja väga vajaliku teemaga: vookogud, ühisjärjehoidjad, allikate jagamine, veebimärkmed, veebikonverentsid, vidinad (widgetid) ja muud kasulikud vahendid. Osa neist olid mulle juba varem tuttavad: Skype, widgeti lisamine, vistutamine. Proovisin katsetada minu jaoks uusi vahendeid.

Alustasin RSS vookogu lugejast Google Readerist. Kuna google konto on mul juba olemas, siis sain kohe alustada aadresside lisamisega, vajutades punast nuppu “Subscribe”. Kiirelt tulid kõik postitused nähtavale. Hea, et saab kasutada märksõnu ja huvitavad  sissekanded tärniga märkida. Hiljem on võimalik nende järgi sorteerida. Aadresside grupeerimiseks saab luua kaustu. Kui sissekanne avada, siis muutub see kohe loetuks. Saab ka kõik sissekanded korraga märkida loetuks. Sissekannete lugemiseks on kaks erinevat vaadet: List view ja Expanded view. Märkasin, et mul ei õnnestunud dippleri aadressi http://htk.tlu.ee/dippler/course/ sisestada, sain teate “Your search did not match any feeds”. Hea, et saab uudisportaalidest uudiseid kuvada. Valisin nii postimehe kui delfi portaali. Google Readeri abiga saab näiteks kursusel osalevate õppijate postitusi jälgida. Huvitav on, et jälgitavale ei tule sellekohast teadet.

Järgmisena uurisin Google personaalset avalehte iGoogle. See on otseselt ühendatud kasutaja google kontoga: saab lugeda gmaili kirju ja näha google docsi faile. Võimalik on valida meelepärast taustakujundust. Erinevaid plokke saab tõsta ümber oma maitse järgi. Juurde lisatavaid vidinaid kutsutakse siin “gadgetsideks“. Lisasin oma iGoogle lehele ka Delfi uudised, Google Translate ja Google Map Search’i.

Kindlasti tahan kasutusele võtta Netvibes keskkonna, kuna see tundub loogiline ja võimaldab teemade järgi grupeerida aadresse. Hea on ka see, et kuvatakse pisipilt keskkonnast, mis lihtsustab otsimist.

Ma tegin kooli aineõpetajate abiga õppimismängude aadresside kogumiku Getwappsi keskkonnas. Selle lehe aadress on meie kooli kodulehel ja nii saavad kõik õpilased ja lapsevanemad seda lihtsalt kasutada. Õppemängude lingid on grupeeritud teemade kaupa: Nuputamist, Kas oled kooliks valmis?, Eesti keel, Matemaatika, Muusika jt. Linkide kogu täieneb pidevalt. Õpilastele meeldib, et sealt saab ka pildi järgi kiiresti mängu üles leida. Probleem on lehekülgede nimedes eesti keele täpitähtede kasutamisega.

Minu jaoks oli uus mõiste folksonoomia. Folksonoomia on meetod sisu märgendamiseks ja kategoriseerimiseks koostöös loodud ja hallatud märksõnade abil. (Põldoja ja Toikkanen, 2011). Märksõnade kasutamine on hea moodus näiteks piltide avaldamiseks Flickri keskkonnas. Märksõna järgi on kerge vajalikku teemat leida. Märksõnapilved (tag cloud) on kokku pandud märksõnade põhjal ja näitavad enim kasutatud märksõnu.

Lõpuks veel paar sõna Skype’st. Ei kujutagi enam elu ette ilma selleta! Kõige kiirem võimalus ühenduse võtmiseks vajalike inimestega. Mugav suhtluskanal oma lastega (eriti välismaal viibivatega), tuttavatega ja kaasõppuritega. Tänu gruppidele saab korraga vestelda paljude inimestega. Tean ka firmasid, kus konsultatsioone antakse skype’ teel, jagades oma ekraanipilti kliendiga. Leian, et seda saaks kasutada ka õppetöös, kui õpetaja viibib koolist kaugel ja vaja tundi anda. Või eratunni andmisel üks-ühele. Võimalusi on palju.

Kuna kodutöö teema oli minu jaoks väga põnev, siis ilmselt viiest tunnist jäi seekord väheks. Kindlasti jätkan selle teemaga veel edasi.

Kasutatud viited:

Põldoja. H. (2012). Õpikeskkondadega seotud tehnoloogiad ja standardiseerimine

Põldoja, H., & Toikkanen, T. (2011). Folksonoomia ja ühisjärjehoidjad. Loetud aadressil http://lemill.net/content/webpages/folksonoomia-ja-uhisjarjehoidjad

 

 

3 thoughts on “4. ülesanne Tehnoloogiad ja standardiseerimine

  1. Dippler ei paku hetkel veel RSS vooge, seetõttu ei olnud sealt ka midagi tellida võimalik. Meil ei ole veel täpselt läbi mõeldud, milliseid vooge Dippler pakkuma peaks hakkama, kuid ilmselt tuleb üks kombineeritud voog ning eraldi vood sisutüüpide kaupa (teated, ülesanded, õppematerjalid, õppijate postitused).

    Samuti oleks hea, kui EduFeedr pakuks võimalust kursuse avalehelt üks kombineeritud RSS voog tellida (või eraldi vood kõigile postitustele ja kõigile kommentaaridele).

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga