Sotsiaalne meedia õpikeskkonna osana

Sotsiaalne ehk avatud ja vabalt kättesaadav tarkvara (blogi, wiki, vookogu). Sotsiaalse meedia keskkonnad on pidevas muutumises ja arengus tänu kasutajate hetkevajadustele. Keskkondi saab kasutada igal ajahetkel, kui on olemas interneti ühendusega arvuti.

Sotsiaalsed keskkonnad pakuvad paindlikku ja individuaalset lähenemist õpitegevusele ja õpikeskkonnale, kus õppija saab valida, millise vahendi abil oma järgmist tegevust teostada. Sotsiaalne tarkvara lubab infot esitada nii teatud grupile või kõigile kätte saadavalt. Haldaja saab ise määratleda, kes pääsevad infot lugema, täiendama, postitusi tegema.

Sotsiaalse meedia kasutamise tugevused:

  • materjalid keskkonnas on kätte saadavad kõigile;
  • uued teadmised, oskused ja kogemused keskkonna kasutamisest;
  • info kiire liikumine;
  • igast arvutist vaadatav;
  • kiire tagasiside;
  • võimaldab vaadata ka teiste õpilaste töid;
  • paindlikkus ja valikuvõimalus töövahendite valikul.

Sotsiaalse meedia kasutamise nõrkused:

  • uued vahendid ei pruugi olla õpilastele tuttavad, õpiprotsess aeganõudev ja mahukas;
  • liiga palju informatsiooni;
  • puudub garantii, valitud vahendid võivad minna tasuliseks.

Ei ole kasutanud töös õpihaldussüsteeme ega sotsiaalset tarkvara. Raske kommenteerida. Kuid lugedes raamatust “Tiigriõpe: haridustehnoloogia käsiraamat” põnevaid näiteid sotsiaalse tarkvara kasutamisest tunnis, siis tekkisid ideed, mida sooviks proovida. Koostada endale õpetajana õppematerjale, mida õpilased saavad täiendada sotsiaalsete järjehoidjate, vookogude kaudu.

Kasutatud materjal: Pata, K., Laanpere, M. (2009). Tiigriõpe:haridustehnoloogia käsiraamat. Tallinn: TLÜ informaatika instituut.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga