Tehnoloogiapõhine õpe – II loeng

Tehnoloogia juurutamine

IT süsteemide juurutamine – töötajakeskne, pidev, osalust toetav ja alt üles

Universaalne raamistik puudub

Tehnoloogia rakendamine kui innovatsioon. Innovatsiooni rakendamise eelduseks on organisatsiooni üksikliikmete käitumise ja hoiakute muutmine. Innovaatorid, esmased kaasatulijad, varajased kaasatulijad, hilised kaasatulijad, mahajääjad (Innovatsiooniga kaasatulek, Lemberg 2012).

Stsenaariumipõhine disain (scenario-based design) – Carroll, 2002.

Stsenaarium – lugu inimestest ja nende tegevusest

Stsenaariumi elemendid:

  • taust, keskkond, kontekst
  • tegelased – õppijad, juhid, töötajad
  • eesmärk – mis on stsenaariumi tegevuse eesmärk (õppida, jagada, luua)
  • tegevused – mida tegelased teevad
  • sündmused
  • objektid – vahendid, ressursid

Enne seda: mis on see, mida ma tahan muuta?

Stsenaariumi tüübid:

  • probleemi stsenaariumid
  • tegevusstsenaariumid
  • informatsioonistsenaariumid
  • interaktsioonistsenaariumid

Personad

  • loodava lahenduse sihtrühm
  • tüüpkasutaja kirjeldused
  • negatiivne persona – kellele ei ole stsenaarium loodud

Kasutatavad tehnoloogiad

Õppimise kontekstis – tehnoloogiad peavad võimaldama jagamist, loomist, reflekteerimist

Tehnoloogiad

  • ülesannete haldamiseks – Trello, iCoworker
  • reflekteerimine – Reflex (audio)
  • teadmuse jagamiseks – Ach So!; HelpseekingTool
  • materjalide kogumiseks ja haldamiseks – Bits and Pieces (mõtestamine), Evernote (kogumine ja jagamine)

 

One thought on “Tehnoloogiapõhine õpe – II loeng

Vasta typing services-le Tühista vastus

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga