Informaatika didaktika – kolmas kontakttund

Sisuks: Informaatikatunni kavandamine. Õppematerjalide koostamine. Õpitulemuste hindamine.

Õppimine võib olla sattumuslik, juhuslik (accidental). Õpetamine peab olema eesmärgistatud.

Bloomi taksonoomia ring/ratas

Veel Bloomi taksonoomiast

Reegel – seos (põhjus-tagajärg)

Õpitulemuse sõnastamine:

  • koostab vabalt valitud keskkonnas veebipõhise küsimustiku lasteaiaõpetajatele, milles on 5 eritüübilist küsimust

Kodutöös tunnikavades:

  • Merrilli taksonoomia
  • erineval tasandil õpitulemused
  • kõik kolm tundi erinevad!!!
  • oluline vaheldusrikkuse printsiip – nii induktiivseid kui deduktiivseid, avastuslikud ja esitluslikud
  • tunni kirjelduses märgi ära ka töökorraldus (vt slaid 9)
  • õppematerjal on koostatud õpiobjektina

screenshot – ekraanipilt, ekraanitõmmis, kuvanope

Stiil – kätteharjunud käitumismuster

Kognitiivsed stiilid:

  • kontekstist sõltumatu (üldine) vs sõltuv (näited)
  • järjestikune (eelmine osa omandatud) vs terviklik (ülevalt vaade, piisab aimdusest)
  • impulsiivne vs refleksiivne (õpitu analüüs)
  • visuaalne (joonised, pildid) vs verbaalne (sõnad)

E-portfoolio rakendamisest informaatikas loe siit. Hindamisest loe siit.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga