IFI7053 Õpileping

Ülesanne

Õpileping on õppija ja juhendaja vaheline “leping”, mis defineerib kuidas ja mida õpitakse ning kuidas õpitut hinnatakse”  (kaldkirjas olevate tekstide allikas: kursuse Digitaalsete õppematerjalide koostamine blogi).

Minu õpileping kursuse Digitaalsete õppematerjalide koostamine läbimiseks

Teema – Digitaalsete õppematerjalide koostamine

Mida ma soovin õppida? Mis valdkond?

Soovin õppida digitaalsete õppematerjalide koostamisega seonduvaid teemasid – kuidas koostada õppematerjale, kuidas ja milliseid vahendeid kasutada, kuidas ja kus õppematerjale avaldada, millised on autoriõigusega, litsentside ja viitamisega seonduvad probleemid ning kuidas hinnata õppematerjalide kvaliteeti.

Eesmärgid – Mis on minu õpiprojekti eesmärgid? Miks ma tahan just seda teemat õppida? Mis sunnib mind seda õppima?

Eesmärgid:

  • saada ülevaade õpiobjektide liikidest ja nende avaldamise võimalustest erinevates repositooriumites;
  • tutvuda õppematerjalide koostamise vahenditega kasutades neid õppematerjali loomiseks ning analüüsida nende kasutamist (sh rühmatöö);
  • tutvuda erinevate arvutipõhiste testide loomise vahenditega ning luua praktikas vähemalt üks arvutipõhine test;
  • saada teadmisi uute tehnoloogiate kasutamisest õppeprotsessis, nende abil õppematerjalide koostamisest ning luua üks õppematerjal asutades uusi tehnoloogiaid;
  • täiendada oma teadmisi ja oskusi õppematerjalide autoriõiguse, litsentside ja viitamise teemadel;
  • saada ülevaade õppematerjalide kvaliteedi nõuetest ja hindamise viisidest.

Põhjendus – miks ja sund

Põhjendusi, miks soovin seda teemat õppida ja mis sunnib seda teemat õppima, on mitu:

  • õppejõuna olen ka ise koostanud digitaalseid õppematerjale ning kursusel õpitav võimaldab analüüsida senitehtud ning saada uusi teadmisi ja oskusi uute õppematerjalide loomisel ja olemasolevate parendamisel;
  • õppealajuhatajana võimaldab kursusel õpitu luua uusi võimalusi eelkooliealistele lastele mõeldud õppematerjalide loomiseks ning omandatud teadmiste jagamist tulevastele lasteaiaõpetajatele;
  • kursusel omandatud teadmised tulevad kasuks ka e-kursuste kvaliteedimärgi hindamisprotsessis hindajana osalemisel;
  • ja kindlasti on oluliseks ka kursuse koht haridustehnoloogi magistriõppe õppekavas kohustusliku ainena ning seega eeldus oma õpingute edukaks lõpetamiseks :).

Strateegiad – Kuidas ma kavatsen oma eesmärgid saavutada? Missugused tegevused ma pean läbi viima ja mis järjekorras?

Oma eesmärkide saavutamiseks:

  • töötan põhjalikult ja õigeaegselt läbi kursuse teemad ja lugemismaterjalid;
  • esitan asjakohased (ülesannetele vastavad) blogipostitused õigeaegselt;
  • viitan kasutatud allikatele korrektselt;
  • loon ülesannetest lähtuvalt erinevaid õppematerjale ning analüüsin nende loomise vahendeid, protsessi ja tulemusi;
  • hoian end kursis kursusekaalaste mõtete ja ideedega (blogipostituste lugemine ja kommenteerimine);
  • osalen aktiivselt rühmatöös ning annan oma panuse selle õnnestumisse;
  • osalen aktiivselt kontakttundides.

Vahendid/ressursid – Missuguseid vahendeid ma kasutan eesmärkide saavutamiseks (inimesed, materjalid, tehnoloogia)? Kuidas ma neile ligi pääsen?

Kasutatavad vahendid ja neile ligipääs

  • kursuse blogi ja seal sisalduvad ülesanded, õppematerjalid, tähtajad jne;
  • õppejõud – suhtlemine küsimuste tekkimise korral kasutades blogi ja/või e-posti;
  • kursusekaaslased – nende blogipostitustega kursisolemine, rühmatöö kaaslaste leidmine, kohtumised ja tegevused rühmatöö raames;
  • kursuse õppematerjalid
  • erinevad veebivahendid
  • arvuti ja internet (mis kursuse ülesehituse tõttu peavad olema esimese kohal);
  • muud kursuse käigus selguvad vajalikud inimesed, materjalid ja tehnoloogiad.

Hindamine – Kuidas ma tean, et ma olen oma eesmärgid saavutanud? Kuidas ma hindan oma saavutusi? Mis tõestab seda?

Eesmärgid saavutan, kui olen läbi töötanud ülesanded ja lugemismaterjalid ning teinud blogipostitused, mis väljendavad minu teadmisi ja oskusi:

  • õppematerjalidest ja õpiobjektidest ning nende kvaliteedist ja avaldamise võimalustest;
  • õppematerjalide koostamise vahenditest, nende praktilisest kasutamisest õppematerjali koostamiseks ning nende kasutamise analüüsist;
  • erinevate arvutipõhiste testide loomise võimalustest ning arvutipõhiste testide praktilisest loomisest;
  • uute tehnoloogiate kasutamisest õppematerjalide loomisel;
  • autoriõiguste- ja litsentsidealastest teadmistest;
  • korrektsest viitamisest.

Kursuse lõpus kirjutan lähtuvalt õpilepingust ja püstitatud eesmärkidest refleksiooni. Refleksioon võimaldab hinnata eesmärkide saavutamist, analüüsida õppeprotsessi, õpitud ja oma panust ning püstitada uued eesmärgid.

 

6 thoughts on “IFI7053 Õpileping

  1. Tänan põhjaliku õpilepingu eest ja teretulemast kursusele! Sa oled hästi välja toonud põhjendused, miks õppematerjalide teema Sulle isiklikult oluline on.

  2. Pingback: Kokkuvõte õpilepingutest | Digitaalsete õppematerjalide koostamine

  3. Pingback: Kursuse tagasiside ja enesehinnangu refleksioon | Kaire Kollom

  4. Hello, I do believe your website could possibly be having brrowser compatibility issues.
    Whenn I ttake a look at your blog inn Safari, it looks fine however, when opening in Internet Explorer, it’s got some overlapping issues.
    I just wanted to proide yoou with a quick heads
    up! Apart from that, wonderful website!

    my site :: seo Welwyn Garden City

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga