Rühma kuulusid Piret Joalaid, Helle Kiviselg ja Meelis Pernits
Valisime oma rühmatööks ühe Tallinna keskkooli ja evalveerimise aluseks järgmised elemendid:
-
kooli arengukava,
-
IKT infrastruktuuri (sh raud- ja tarkvara),
-
IKT arenguplaani ja -visiooni,
-
IKT kasutust asutuses, sh
-
arvutiklassi kasutamist, sh mittekasutamise põhjusi.
Fookuses olid järgmised aspektid:
-
Milline on hetkel IKT olukord koolis?
-
Kas IKT abil toetavad tegevused on vastavuses kooli potentsiaalsete võimalustega ja normatiivsete IKT kasutamise nõuetega?
-
Mis on puudu?
Töö sisendiks olid rühma poolt läbi viidud
-
intervjuud,
-
dokumendianalüüs,
-
vaatlus.
Kasutada olid ka mõned varasemad küsitlused.
Rühmatöö etapid
1. etapp: otsustasime, mis kooli uurime. Valituks osutus üks Tallinna keskkool, mida teavad kolmest rühmaliikmest kaks.
2. etapp: seadsime eesmärgiks uurida selle kooli IKT rolli ning valisime uurimisküsimuseks “Milline on IKT roll kooli õpikeskonnas?”
3. etapp:
-
andmete kogumiseks kasutasime kooli arengukava, arvutiklassi broneerimise keskkonda, intervjuusid ja vaatlust,
-
kaasasime organisatsioonist vastajaid nende õpetajate hulgast, kes ei kasuta arvutiklassi,
-
vaatlesime organisatsiooni struktuuri, IKT-vahendite hetkeolukorda ja kasutust, sh eraldi arvutiklassi kasutust,
-
intervjueerisime õpetajaid
-
arutlesime ja analüüsisime intervjuu tulemusi, IKT abil toetatavaid tegevusi, sh lähemalt info liikumist, mis on puudu,
-
tegime järeldusi ja ettepanekuid ning
-
esitlesime tulemused kirjalikult esitlusena Google Docsis.
Lisaks tegime Google Docsi esitluse, mida ei avalikusta, vaid jagame asjaosalistele.