“6 mütsi meetod”

9. ülesanne: http://ifi7056.wordpress.com/2013/04/01/kodutoo-9/

Sellel nädalal tutvusin materjalidega toetussüsteemide kohta haridustehnoloogilistes õpidisainides.

“6 mütsi metoodika” aitab lahendada probleeme, lähenedes erinevate vaatenurkade alt. Seda meetodit on hea kasutada rühmatööna või ka e-õppe foorumites. Meetodit kasutades on vajalik jälgida, et enne oma vaatenurga esitamist, tuleb pähe panna müts, mida kasutad. Õpetaja võib anda ülesandes ette, kuidas mütse kasutada: kas üks vastaja kolme erinevat mütsi või igale ühele oma müts. Vastaja peab aga ütlema, millist mütsi ta hetkel kannab.

Lähtuda võiks sellest, millised on mütside tähendused:

VALGE – küsimuste esitamiseks/ “Informatsioon”;

MUST – kriitilised märkused/”Puudused”;

PUNANE – emotsioonide väljalaskmiseks/”Tunded”;

ROHELINE – uute ideede esitamiseks/”Loomingulisus”;

KOLLANE – praktiliste väärtuste väljatoomiseks/”Eelised”;

SININE – arutelu suunamiseks/”Üldiste otsuste tegija”.

Tulemuseks võib saada probleemidele huvitavaid lahendusi ja samas osalevad rühmaliikmed kõik aktiivselt ülesande lahendamisprotsessis. Mina kasutaksid seda meetodit gümnaasiumis majandusõpetuse tundides ja ka geograafiatundides, kus võimalik ja vajalik ühiskonnaelu puudutavaid probleeme lahendada. 6 mütsi meetodis on põhitähelepanu pööratud ülesande lahenduse leidmisele, mitte selle kritiseerimisele ja puuduste otsimisele.

 

Kasutatud materjal:

1. M.Laanpere (2008), Kuue mõttemütsi meetod, loetud aadressil http://lepo.it.da.ut.ee/~lehti/6mytsi/kuue_mttemtsi_meetod.html

2.  6-mütsi – Euroopa Noored, vaadatud aadressil  euroopa.noored.ee/files/6Mütsi_ee.doc

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga