Situatiivsed haridustehnoloogilised õpidisainid.

5. nädal http://ifi7056.wordpress.com/2013/02/25/5-nadala-ulesanne-3

Lugenud läbi kohustusliku materjali, oli seal sellist, mida aeg-ajalt olen ise kasutanud, aga ka mõndagi uut minu jaoks. Situatiivse õppimise kaudu püütakse luua uusi teadmisi läbi tegevuste. Vaatlesin mängu “Ennemuiste”, mis on mõeldud 4. klassi õpilastele, et süvendada huvi Eesti rahvapärimuste vastu.

Kahjuks olen mina ilmselt see õpilane, kes vajab rohkem selgitamist ja lisainfot. Loodetavasti 4. klassi õpilasel on rohkem loovust kui minul, sest  ma jäin kogu aeg kuhugile kinni ja ei suutnud edasi liikuda ning mäng laadis ennast  üha uuesti ja uuesti nii, et ega eriti kaugele ei jõudnudki. Kuid kavatsen seda katsetada tulevikus küll ühe 4. klassi poisi peal, et aru saada, mida valesti tegin. Selle aja jooksul, millal mängida püüdsin, toon siis välja ülesandes ette antud teemad.

Situatiivsust andvad elemendid on ülesanded, mida peab mängija lahendama, kasutades selleks soovitusi, mida antakse ja võimaluse kasutada  paunas olevaid esemeid. Avastades muinasmaailma tuleb läbi teha erinevaid katsumusi ja need lahendada. Võimalus koguda juurvilju ja teha vahetusi, et neid vajadusel kasutada. Läbi tegevuste saavadki õpilased luua enda jaoks uusi teadmisi ning maailm avardub lisamängudega veelgi. Samas võimalus koos kaaslatega avastada muinasmaailma, mille tulemusel teadasaamiste hulk suureneb veelgi. Lisaks enda avastustele lisanduvad kaaslaste omad.

Mingil ajahetkel sain lugeda kõike, mida mul on võimalus vaadata ja abi saamiseks kasutada (paun, kaart, märkmik) ja õnnestus saada ka 5000 punkti, kuigi arusaamatuks jäi   minule, kuidas need sain.

Ankurdamise näide jääb ka kesiseks. Kohe algul oli situatsioon, kus õues põles vanker ja majakatus. Kui aga hakkasin vett otsima, siis ei leidnud ja järgmisel hetkel olin juba uue talu õues. Ilmselt oleks vajalik olnud tuli kustutada ja see paneb õpilased mõtlema, kuidas  ning siit tulenevalt on lahendusi mitmeid.

Kokkuvõttes mulle meeldis selle mängu disain ja idee, aga puudu jäi ilmselt minu loogikast  ja loovusest.

2 thoughts on “Situatiivsed haridustehnoloogilised õpidisainid.

  1. Tundub, et arvutimängu mitte mängijatele jääbki paljudki asjad arusaamatuks :)
    Lasin enda tüdrukutel mängida ja üpriski aktiivselt mängisid. Nüüd aga probleem, kuidas pauna tühjaks saada, juurikaid liiga palju korjatud 😀 Mängu disain ja idee on tõesti head aga miski nagu jääks puudu…võib juhtuda tõesti, et asi on meie mõtlemises kinni.

  2. Pauna saad tühjaks, kui vahetad selle millegi muu vastu. Mina liikusin aktiivsel erinevate nö maade vahel ning vahetasin erinevaid asu (kauplesin). “Laisad poisid” näiteks tahtsid saada 10 kapsapead ning siis sai ka pauna tühjemaks.
    Alustasin mängimist ilma instruktsioone läbi lugemata ning jäin ka algul hätta. Aga siis uurisin mängus kõik “lingid” läbi ning seejärel sain päris hästi hakkama.
    Nagu Hellegi mainis, siis mäng laadis ennast korduvalt ja pikalt. Aga kuna tegemist mängu arendusversiooniga, siis loodetavasti muutub see tulevikus.
    Plaanin edasi “mängida”, et teada saada, kui palju erinevaid võimalusi mängus on :).

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga