Õpiobjekti mõiste ja õppematerjalide levitamise vahendid.

1. teema:  http://oppematerjalid.wordpress.com/2013/02/04/esimene-teema-opiobjekti-moiste-ja-oppematerjalide-levitamise-vahendid/

Tutvunud lugemismaterjaliga, meeldis mulle kõige rohkem õpiobjekti käsitlus:

2000. aastal pakkus David Wiley välja alternatiivse definitsiooni, mis oli ära piiratud ainult digitaalsete materjalidega: “mistahes digitaalne materjal, mida saab kasutada õppimise toetamiseks” (Wiley, 2000).

Ilmselt sellepärast, et ise kasutan üsna palju lisaks digitaalseid materjali erinevate teemade tutvustamisel. Olen seda meelt, et visuaalselt nähtud (video, animatsioon) või praktiliselt läbi tehtud ülesanne (mudel, simulatsioon), annavad parema ülevaate õpitavast ning mõjuvad õpitulemusele efektiivsemalt.

Majandusõpetuses oleme kasutanud simulatsiooni TITAN juba 1990.a. lõpust (siis oli nimeks MESE, aga idee sama). Kuna simulatsioon on kaitstud litsentsiga, siis tuleb igal aastal maksta. Kasutanud olen seda juba üle kümne aasta. Alguses saime Titani flopidiski peal ja see töötas ainult sellel arvutil, mille numbri olin andnud. Sellega kaasnes ka pidev printimine peale igat perioodi, kuna oli tegemist konkureerivate ettevõtetega, siis tuli printida 16 lehte iga kord (üks simulatsioon tavaliselt koosneb 7-9 perioodis). Paberit kulus palju ja printeriga olid pidevad jamad. Titan on arenenud ja praegu on internetis võimalik simulatsiooni läbi viia ning ajakulu on tunduvalt väiksem, peab ainult litsentsi omama. Titan on majandusolümpiaadi üks osa, lisaks viiakse läbi Eesti Titani võistlust ja võimalus olemas ka Euroopa võistlusest osa võtta. Simulatsioon ise on inglisekeelne.

Tänu sellele kogemusele, olen alati valmis kasutama uusi võimalusi, et ainet paremini edasi anda ja õpilastele uusi võimalusi õppimiseks pakkuda. Kui hakkasin andma bioloogiat, siis kasutan just gümnaasiumiastmes “Rakumaailma” mudeleid ning seda eelkõige harjutamise eesmärgil. Protsessid, mis bioloogias on vaja selgeks saada, on küllaltki keerulised, seepärast mudeleid läbi tehes, on võimalik saavutada paremaid tulemusi. Suurepäraseid võimalusi pakub Youtube oma videote valikuga. Bioloogiatunnis hea näidata, kuidas erinevad protsessid toimuvad nii taimedes, loomades kui ka looduses.

Annan ka geograafiatunde ja taas võimalusi palju Youtubes, kuid ka teistes repositooriumides. Kasutan üsna palju Koolielu õppevara lehekülgi nii majanduses kui ka geograafias. Bioloogias  on hea materjalivalik bioloogiaõpetajate seltsi kodulehel http://www.ebu.ee/, millelt kasutan palju erinevaid esitlusi. Leian, et kui on olemas juba valmis materjal, mis mulle vajalik ja sobilik, siis miks mitte seda kasutada.

Samas olen ka ise erinevatesse repositooriumitesse materjale lisanud. Alguse sai õppematerjalide loomine erinevatel kursustel, kus olen osalenud. Gümnaasiumi bioloogiaõpetajate täiendkoolitusel valmisid materjalid LeMilli, majandusõpetuse materjalid on Koolielus. Materjalide loomise käigus on mul tekkinud huvi, kuidas selle protsessi kvaliteeti tõsta.

 

Sissejuhatavad materjalid loetud aadressil: http://oppematerjalid.wordpress.com/oppematerjalid/sissejuhatus-digitaalsetesse-oppematerjalidesse/

2 thoughts on “Õpiobjekti mõiste ja õppematerjalide levitamise vahendid.

  1. Teadagi puudub mul hiljutine kogemus koolitööst, rõõm on lugeda kui laialdaselt ja erinevates valdkondades (ainetes)reaalselt digitaalseid materjale kasutatakse. Ole tubli.

  2. Mulle isiklikult meeldib YouTube videosid kasutada õppes. Mingil määral ei ole sõltuvuses keelest. Olgu või hiina keeles aga kui programm on sul sama siis saad videoõpetuse järgi oma ülesanded lahendatud. Näitena saan tuua enda e-portfoolio, mis on loodud sisuhaldussüsteemiga Joomla. Mäletan, et mingit vidinat vms tahtsin enda lehele panna aga ei teadnud kuidas? YouTubetades leidsin hiina keelse õpetuse. Kasutuses oli sama Joomla versioon. Ilusti sai lugeda videost, et mensüüst paremalt 2. sõna ja sealt alt 3. valik, peaks saama õpetuse järgi õige akna ette jne jne. Lõpptulemuseks asi toimis ning õppevideost oli kasu :)

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga