Õpileping

http://oppematerjalid.wordpress.com/opijuhis/mis-on-opileping/

Teema:

Digitaalsete õppematerjalide koostamisel tahaksin rohkem teada saada, kuidas õppematerjale koostada võimalikult hea tulemuse saavutamiseks õpilaste õpetamisel, milliseid vahendeid ja millises mahus kasutada ning kuidas kujundada head e-kursust? Õpetan loodusaineid ja majandust gümnaasiumiastmes ning on tekkinud vajadus e-kursuse koostamiseks. Loodan, et kursuse lõpuks on tekkinud kuvand, kuidas koostada põnev, hariv ja tulemuslik e-kursus.

Eesmärgid: 

  • võrrelda avatud ja suletud keskkondi ning leida sobivaim lahendus
  • saada erinevate õpikeskkondadega tutvudes inspiratsiooni ja uusi ideid materjalide koostamiseks
  • leida enda ja oma õpilaste jaoks sobivad õpikeskkonnad ja -võrgustikud
  • parandada oma õpetamise kvaliteeti
  • saada juurde uut teavet õppematerjalide koostamisest

Tahan kõike seda teha, sest aine tundub põnev, huvitav ning mind arendav.

Strateegiad:

Kõige eelnenu saavutamiseks püüan olla kursusel aktiivne osaleja, täites kõik ettenähtud ülesanded. Suhelda grupikaaslastega, et vahetada kogemusi, mida keegi on juba katsetanud või mida kavatseb. Meie grupp suhtleb omavahel üsna intensiivselt ning alati on võimalus küsida kaaslaste käest nõu, kui midagi viltu veab või teadmistest/oskustest puudu tuleb.

Lisaks kasutada võimalusi uute ideede rakendamisel  ka väljaspool kursust, mida pakutakse läbi erinevate koolituste või firmade. Hetkel osalen Avita e-tunni pilootprojektis. Oluline on olla avatud huvitavatele pakkumistele.

Vahendid:

Inimesed, kes mind ümbritsevad:

  • kursusekaaslased – kogemused, materjalid, arvamused, mõtted nende blogides;
  • õppejõud – teadmised, kõik, mida nad pakuvad;
  • õpilased – katsejänesed, kelle peal uut õpitut kavatsen proovida.
Materjalid, tehnoloogia ja kõik vahendid, mida pakutakse ning mida ise leian õppetöö käigus.Kindlasti leian neid palju ja minu nimekiri selles osas pikeneb, sest seni olen väga vähe vahendeid kasutanud oma elu kergemaks tegemiseks. Ilmselt ei võta ka kasutusele kõiki vahendeid, mida tutvustatakse või avastan, sest igaühel on oma valikuvõimalus, mida kasutada. Üritan kasutusele võtta seda, mida kasulikuks arvan, teised aga salvestan seniks ootelisti, kuni tekib vajadus nende järele.
Hindamine:
Kõigepealt olen positiivse hinde saanud juba siis, kui kõik kodutööd on tehtud ning selle tulemusel hakkan õpitut  kasutama oma töös.
Hindama asudes vaatan ka seda, kas olen oma aega kokku hoidnud ning kas olen saanud õpilastele sära silmadesse, mis tähendab, et õppimine on läinud huvitavamaks, põnevamaks.
Lisaväärtuse annab kindlasti see, kui olen innustunud oma õpingutest ja kogemustest, valmis teisi õpetaid õpetama ning suunama erinevaid vahendeid ja võimalusi kasutama.
Reflektsioon: (lisandusb kursuse lõpus). 

 

2 thoughts on “Õpileping

  1. Tänan õpilepingu eest ja teretulemast kursusele! Osad Su õpieesmärgid lähevad hetkel natukene kursuse fookusest kõrvale. See kursus keskendub õppematerjalide koostamise vahenditele ja põhimõtetele, õpikeskkondade teema oli sügisel. Samas on tore, et Sa sõnastasid oma õpieesmärgid ega võtnud neid otse kursuseprogrammist.

    Väga huvitav oleks, kui saaksid esimesel kontakttunnil natuke seda Avita e-tundi teistele näidata. Kas haridustehnoloogia magistrantidest osaleb veel keegi selle testimisel?

    • Tegelikult ootan ma ikkagi sellelt kursuselt uusi võimalusi ja ideid õppematerjalide paremaks tegemiseks, et oma õpetamiskvaliteeti parandada. Ilmselt minu väljendusoskus ei ole kõige mõistetavam, aga selle vea parandan selle semestri jooksul kui olen läbinud eesti keele kursuse :)
      Avita e-tundi olen alati valmis tutvustama, sest nii mõnigi kursusekaaslane on selle vastu huvi tundnud. Minu teada keegi teine meie hulgast ei testi hetkel e-tundi.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga