Sotsiaalne meedia õpikeskkonna osana

Meie ajal interneti arendamine toimub on nii kiresti, et praegu rohkem ja rohkem asju on seotud tedaga. Õpikeskond ja sotsiaalne meedia on ka seotud. Kui varem kui meil on WEB 1.0 standardi, mitte kõik ebaprofessionaalsed inimesed või nooruku saavad ise mitte midagi teha ja kõik ajaveebid oli staatilised ja pesoonalsed. Sellega lehtega ei ole võimalusi palju kontakteerida teistedega ja teha proekti mis saaks sada sotsiaalseks.  Kõik muutus kui standardiga WEB 2.0. On võimalik teha palju dinaamilise asju veebilehega ja mis on kõige tähtsam see et on võimalus teha mitte ainult väikese grupi jaoks foorumi aga tais sotsiaalset võrkudeit kus saavad suhelda millionid inimesed (Facebook, Twitter, Livejournal, VK, Klassikaaslased). Ja veel aine – et juba ebaprofessionaal inimene, nooruku, laps saavad mitte passivseks vaatajadeks aga aktiivseks kasutajaks, kes saavad juba muutuda teiste inimeste mõisteid. Parem naidis on bloggerid.  Ja muidugi selledega võimalustedega on kaa ilmuvad uusi õppi –ja õppetamise meetodeid seotud internetiga, mis annavad erinevadele inimestele, vanuse materiaali situatsiooni või asukohu sõltumatu, õppida võimalusi kui ta soovib ja mitte ainult ülikoolihoones ja klassis aga sotsiaalse meedia kasutamisega. See on Life-long learning” kontsepts.

Sotsiaalsed meedia ja õppehaldussüsteemis suhet on palju plussid. Naiteks võimalus suhelda ja saada materiaali kui Te olete erinevadel kohtadel (töötades või puhkudes). Sellest on võimalus arendada uusi õppi –ja õppetamise, hindamiste ja kontrollide meetodeit. Väga suur pluss et võimalik „peer-to-peer” võrgu kasutades pidada konverentse või kaaskursustedelega suhtlemine. Aga kõigi selle jaoks õpilane või üleõpilane saab olla väga motiveeritud sest kui ta kasutab sotsiaalse meedia õppimise jaoks ilma koolihoones siis on palju erinevaid faktorid mis saavad tema häirida. See on miinus. Muidugi on ka suur minus et õppimine sotsiaalne meedia abiga saab sada raskem kui juhtuks sama situatsiooni:

(Siin ei soovi kellegi halvasti teha, see on ainult naidis ja see on võimalik juba YOUTUBE-iga ja GOOGLE-iga)

Kui võtta mu vaike kogemusi, siis saab öelda et kõigi rohkem mulle meeldib kasutada see allik   www.youtube.com

 Oskan seletada. Kui mul oli vaja JAVA-programmerimise testidega jaoks ma kasutasin seda  http://www.youtube.com/watch?v=DKy4KzIn1qg

Kui on vaja Windowsi sisestamine parandada kasutasin seda http://www.youtube.com/watch?v=eESDUmJ6jQ0

Juba kui mul oli vaja muutuda vooliblokk arvutis ma kasutan youtube http://www.youtube.com/watch?v=cK3OTIDLiL0

 Tean et see on primitiivne õppimese variant ja mitte professionaalset. Aga kui naiteks oleks sama õpehaldussüsteem kus me saame mitte ainult lugeda loengud, võtta materiali, elistada kodutöö aga ka vaadata videoloengud, videoosad praktilistega ülesandidega ja see süsteem oleks seotud maailma sotsiaalstega meediatega, kus kasutajad ise saavad midagi näidata siis õppeprotsess saab saada rohkem naturaalseks ja praktiliseks – siis õppeprotsess võiks saada rohkem kasulikult ja dinaamiliseks. 

Kasutatud allikad:

Klamma, R., Chatti, M.A., Duval, E., Hummel, H., Hvannberg, E.T., Kravcik, M., Law, E., Naeve, A., Scott, P. (2007 ). Social software for life-long learning. Saadaval: http://www.ifets.info/journals/10_3/6.pdf

McLoughlin, C., Lee, M.J.W. (2007). Social software and participatory learning: Pedagogical choices with technology affordances in the Web 2.0 era. Proceedings of Ascilite, Singapore 2007. Saadaval: http://www.ascilite.org.au/conferences/singapore07/procs/mcloughlin.pdf

14 thoughts on “Sotsiaalne meedia õpikeskkonna osana

  1. Youtube kasutamine on väga mõistlik, tänapäeval ei ole vist valdkonda, mis antud keskkonnas on kajastamata. Tunnistan, et ise olen lapse Playstation 3 juppideks võtnud, kasutades näitliku videot. Paraku tuleks integreerida antud võimalust väljaõppese koos teiste sotsiaalse meedia vahenditega.
    Jõudu edaspidiseks.

  2. Kõigepealt üks soovitus viitamise koha pealt. Kasutatud kirjandusena toodud allikaid võiks ka teksti sees ära tuua s.t. ära näidata, kus neid täpselt on kasutatud.
    Sa väidad, et sotsiaalse meedia kasutamine õppetöös motiveerib õppijaid. Miks sa nii arvad? Millest võib see olla tingitud? Hetkel jääb natuke arusaamatuks, ka millised on sinu arust sotsiaalse meedia kasutamisega seotud probleemid õppetöös?

  3. Pingback: Nädala kokkuvõte: sotsiaalne meedia õpikeskkonna osana | Õpikeskkonnad ja õpivõrgustikud

  4. fSellepärast et kui ta ise naeb kui on võimalik teha seda, siis teda hirm kaotab. Mis mul oli. Ma kardasin palju asju mis on realsel oli vaga lihtsed. Ma mõtlesin et naiteks ava arvuti süstemi blok ja võtta operativse malu on ainult professionaalste inimeste jaoks. See on minu ise kogemus.
    Laps saab naita, et palju asju ta võib teha ise ja see on mitte ainult arvuti seotud. Tema arvab et kassi joonistada on raske. Kui võttaks youtube video kus on aeglaselt naitud kuidas joonistada, siis ta saab ilma hirmuta.

  5. Pingback: Õpikeskkonnad ja õpivõrgustikud: kommentaare teemal “Sotsiaalne meedia õpikeskkonna osana” | Piret õpib jälle

  6. It is the best time to make some plans for the future
    and it’s time to be happy. I have read this post and if I could I want to suggest
    you some interesting things or suggestions. Maybe you could
    write next articles referring to this article.
    I wish to read more things about it!

  7. Howdy are using WordPress for your blog platform?
    I’m new to the blog world but I’m trying to get started and create
    my own. Do you require any coding knowledge to make your own blog?
    Any help would be really appreciated!

  8. There are some pillows to quit snoring but, personally I
    have never tried one. They do offer their own measure of help with snoring.
    Majority of people that have eliminated their snoring problems, can testify that they have experimented with a
    lot of products before they successfully stop snoring.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga