Personal tools
You are here: Home Õpilasele Tahad uurida koolikiusamist? Küsimuste esitamine.
Document Actions

Küsimuste esitamine.

by Mart Laanpere last modified 2005-11-06 07:08 PM

Sagedamini on sobivate küsimuste leidmine kõige raskem osa uurimusest.

Selgete uurimus küsimuste koostamine on iga uuringu võtme staadiumiks. Mõningatele küsimustele, mida kiusamise kohta küsitakse, on võimatu vastata. Näiteks küsimust “kas kiusamist on rohkem, kui see oli 1960. aastal?” oleks mõttekas küsida juhul, kui meie koolides oleks läbi viidud uurimusi kiusamisest 1960. aastal (kahjuks ei ole).

Mõningad uurimused on kasutanud vaatlustehnikaid, samal ajal kui teised toetuvad näidisgrupi õpilaste päevikupidamise intervjuudele.

Enamik uurimusi, millel on ebaõnnestunud uurida kiusamise hulka, on tegelikult mõõtnud inimeste ettekujutust toimunust. Selline küsimus nagu “kas sind on kiusatud?”, annab ainult selliseid vastuseid, mida lapsed on valmis endale ja teistele tunnistama.

Teine probleem, mis pealtnäha lihtsa küsimusega tekib, seondub mõistetega - sõna "kiusamine" tähendab erinevatele inimestele erinevaid asju. Tuleb olla veendunud, et noored, kes küsimustikke täidavad, saavad antud mõistest aru. See peab olema ühemõtteline ning arusaadavalt väljendatud.

Küsimusi saab püstitada erinevatel tasemetel ning eesmärkidel:

· küsides “kus esineb kiusamist kõige sagedamini?”, aitab avastada probleemseid piirkondi koolis.

· Küsides “kellele sa kiusamisest räägiksid?” näitab, kas koolis on olemas avatus.

· Küsides “ missugused iseloomuomadused on kiusajatel ja ohvritel?” aitab aru saada, miks inimesed kiusavad.


Allikas  www.antibullying.net


« July 2019 »
Su Mo Tu We Th Fr Sa
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
 

Powered by Plone, the Open Source Content Management System

This site conforms to the following standards: