Õpilased arvavad, et ...
Õpilased ise on enamuses seisukohal, et koolivägivalda saab ära hoida ning sellega hakkama saada, kasutades mitmesuguseid erinevaid viise, lähtudes kolmest tasandist.
-
kooli tasand – rangemate reeglite ja korra sisseviimine
-
õpilaste suhete tasand – vägivalla teadvustamine ja sotsiaalse kompetentsuse arendamine
-
vägivallatsejatega seotud tasand – alternatiivsed võimalused tegevuseks ja öppimiseks (Kõiv 2001).
Esimese tasandiga seonduvad küsimused haaravad endasse efektiivsete reeglite kehtestamise kohtades, kus kõige rohkem koolivägivalla juhte aset leiavad – koridoris ja klassiruumis.
Teise tasandiga seonduvad küsimused kätkevad ka efektiivsete toetussüsteemide loomise võimalused koolivägivallajuhtudega hakkamasaamisel, osutades isikutele, kellelt õpilased nõu ja abi ootavad – õpetajatele ja lapsevanematele.
Ennetavale ja sekkumistööle aitab kaasa üldine tauniv suhtumine koolivägivalda (Kõiv 2001).
Eelpool kirjeldatut kokkuvõttes võib öelda, et koostöös peitub vägi – koondades õpilased, õpetajad ja lapsevanemad suudame me ühiselt koolikiusamisega tegeleda ning sellele vastu seista. See ei ole ühekordne kampaania, vaid pidev töö, mis ei kannata edasilükkamist.