Personal tools
You are here: Home Õpetajale Õpetajate arvamused. Kiusamise osapooled
Document Actions

Kiusamise osapooled

by Getlin Talts last modified 2005-11-06 07:08 PM

Kiusajaga tegelemine

  • Kiusajaga saab kõige paremini hakkama siis, kui probleemi korral rääkida asi rahulikult lahti, ise närvi minnes ja ägestudes on tulemus hoopis vastupidine. Kiusaja peab teadma ja õpetaja oma käitumisega näitama, et kuigi kiusaja saab hakkama pahandustega, on õpetaja siiski tema sõber ja püüab aidata. Teinekord aitab ka see, kui lasta kiusajal rahuneda, sest ka tema on mingi probleemi hetkel väga ärritanud ja sellises seisundis lapsega on väga raske koostööd teha. Kasutada tasub veel pidevaid vestlusi ja  läbi näidete ja nalja selgitada, et kiusamine pole hea ega lubatud. Kuna kiusaja ei suuda oma käitumist kiiresti muuta, tuleb teda kiita iga väikese positiivse muutuse korral.

 

Kiusamise ohver

  • Mõnel juhul aitab õpilastega rääkimine. Eriti aitab rääkimine kiusatavaga, sest väga sageli kiusatav ka ise provotseerib teiste käitumist – võib-olla ta lihtsalt püüab teiste tähelepanu. Pikapeale kujuneb sellest tähelepanust aga kiusamine, eriti kui nimetatud isik on pealetükkiv. Sellisel juhul tuleb just kiusatavale selgitada, kuidas ja mida teisiti teha. Sageli aitab ka kiusajaga rääkimine ja ta oma käitumise üle mõtlema panemine, mis ta valesti teeb ja kuidas teine inimene end tunda võib. Kõik sõltub konkreetsest olukorrast.
« November 2019 »
Su Mo Tu We Th Fr Sa
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
 

Powered by Plone, the Open Source Content Management System

This site conforms to the following standards: