Personal tools
You are here: Home Õpetajale Kiusamisvastane poliitika. Õpetaja tegevus.
Document Actions

Õpetaja tegevus.

by Mart Laanpere last modified 2005-11-06 07:08 PM

Klassiruumid peavad alati turvalised paigad olema:


· Vabad mõnitamisest, kiusamisest ja eraldatusest.
· Kus teiste asju ei varastata ega ka “laenata”.
· Kus õppimine toimub toetavas keskkonnas.

Kogu meeskond peab olema ühiselt pühendunud kiusamisele vastu seisma.
· Väga oluline on kohene sekkumine.
· Kui mõni kiusamisjuhtum avastatakse tuleb ka koheselt selgeid abinõusid kasutada.

Kool peaks toetama igat õpetajat, et nad suudaksid säilitada turvalise keskkonna klassis. Selleks, et turvalisi klasse toetada ja säilitada on abiks distsipliini poliitika.

Selleks, et stimuleerida õpetava meeskonna vastutust kiusamisjuhtudega tegelemisel on vaja selgeid juhiseid. Igaüks peaks toetama fakti, et tema klassiruum peab olema turvaline ja õppimist toetav keskkond, kus halba käitumist ei sallita ning, kus kiusamist märgatakse, ühiselt hukka mõistetakse ning sellega tegeletakse.


· Paljude õpetajate ja koolide arvates on selgete klassiruumi reeglite loomine väga kasulik. Seda võib teha kogu kooliga aga ka iga klass eraldi.
· Kuna kiusamise ohvrid võivad passiivsed ja kinnised olla, siis peavad teised kiusamist nähes sellest teatama.
· Head õpetajad julgustavad lapsi kiusamisest teatama.
· Nad loovad mehhanismid, et julgustada lapsi halvast käitumisest teada andma, ilma et nad peaksid karistust kartma sellest teatamise pärast.

Hea õpetaja:

· Märkab kui õpilane on üksi ja kurb.
· Otsib sellele põhjuseid.
· Ei näe seda kui lihtsalt naljatamist ja narritamist ega ühe osana täiskasvanuks saamisest.
· Töötab koos ohvriga, et sellist vastikut käitumist lõpetada.
· Ei käsi ohvril seda ignoreerida, ise asi ära klaarida või vastu lüüa.
· On ise sobiliku käitumise eeskujuks.

Õpetajad peavad mõistma, et turvaline klassiruum on kõige mõjuvam viis hea õppimiskeskkonna loomisel.

 

Allikas  www.police.govt.nz/service/yes/nobully




 

« November 2019 »
Su Mo Tu We Th Fr Sa
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
 

Powered by Plone, the Open Source Content Management System

This site conforms to the following standards: