Kursus praktikult praktikule DigiTiiger
Kursuse lühikirjeldus
Kursuse sisuks on aktiivõppemeetodite sidumine innovatiivsete õppevahendite ja õpivaraga.
Sihtgrupp
Üldhariduskoolide õpetajad, koolijuhtkond ja kutseõppeasutuste üldainete õpetajad.
Vajalikud eelteadmised
- oskab kasutada IKT riist- ja tarkvara, vajadusel abiinfosüsteemile või käsiraamatule toetudes;
- oskab koostada arvuti abil õppematerjale;
- oskab leida Internetist ja elektroonsetelt andmekandjatelt õppetööks vajalikku lisainfot;
- oskab säilitada elektroonseid materjale;
- on teadlik IKT levitamise ja kasutamisega seonduvatest juriidilistest normidest ja “headest tavadest” ning käitub vastavalt nendele;
- oskab kasutada elektroonseid suhtlusvahendeid.
Õppekava
Koolitus koosneb kümnest teemast ehk moodulist.
Kursuse käigus valmib igal kursuslasel e-portfoolio koolituse käigus valminud õppematerjalidest.
Kestus
40 + 20 akadeemilist tundi
(40 x 45 minutit auditoorset õpet ja
20 x 45 min kodutööd, sealhulgas e-õpe).
Üks moodul auditoorset tööd kestab 4 x 45 min.
Kursuse eesmärk
Viia kokku õppemeetodid, tehnoloogia, ressursid ning klassi ja tunni organiseerimise viisid, mis toetavad õppija individuaalseid huvisid/vajadusi.
Kursus lähtub
- Põhikooli riiklikust õppekavast;
- E-õppe arengukava Õppiv Tiiger üldhariduses 2006-2009;
- õpetajate haridustehnoloogilistest pädevustest;
- kognitiivse taksonoomia põhikategooriatest;
- iseseisva õppimise ja enesehindamise põhimõtetest;
- koostööst;
- kaasaegsest õpikeskkonnast.
Meetodid
Kursus toetub erinevatele aktiivõppemeetoditele (rühmatöö, probleemõpe, uurimusõpe, individuaalne töö, e-õpe jne).
Kursuse tulemusena õppija
-
Kasutab elektroonilisi suhtlusvahendeid (e-post, foorumid, portaalid) ametialastes Interneti-kogukondades osalemiseks ning õpilaste, lastevanemate ja kolleegidega suhtlemiseks
-
Mõistab riist- ja tarkvara-süsteemide tööpõhimõtteid.
-
Loob ja publitseerib digitaalseid õpiobjekte ning tööjuhendeid ja rakendab neid oma töös.
-
Otsib ja jagab digitaalseid õpiobjekte andmebaaside vahendusel.
-
Kasutab erinevaid e-õppekeskkondi õppetöös.
-
Koostab õpilastele tööjuhise iseseisva töö toetuseks (s.h. Interneti-allikate hindamiseks).
-
Juhendab õpilaste iseseisvat uurimistööd erinevate infoallikate baasil.
-
Analüüsib ja hindab alternatiivseid õpiobjekte didaktilisest aspektist lähtudes.
-
Organiseerib arvutikasutamist tunnis nii frontaalselt, tsentraalselt kui õpikeskustena.
-
Kavandab ja korraldab IKT-põhist aktiiv- ja projektõpet ning rühmatööd.
-
Rakendab IKT-d õpilase kriitilise mõtlemise arendamiseks, avatud probleemülesannete lahendamiseks, õpilaste loovuse ja koostöö arendmiseks.
-
Juhendab kolleege IKT kui ainekavu läbiva teema integreerimisel ainekavadesse.
-
Kavandab ja juhib koolisiseseid IKT-põhiseid koostööprojekte.
-
Analüüsib ja arvestab IKT rakendamisel õppijate hariduslikke erivajadusi.
-
Kasutab õppeprotsessi ja õpitulemuste analüüsil ja hindamisel uudseid IKT-põhiseid hindamismeetodeid (e-portfoolio, naabriarvustus, õpilogi jne).
-
Koostab veebipõhise küsimustiku ja oskab andmeid esitada.
-
Süstematiseerib ja arhiveerib digitaalseid dokumente ja õpiobjekte.
-
Esitab oma loomingut, reflektsioone ja pädevus-tõendeid e-portfoolio ja/või kodulehe abil.
-
Osaleb aktiivselt virtuaalse praktikakogukonna töös.
-
Osaleb IKT vahendusel õpetajate koostöö- ja arendusprojektides.
-
Esineb ettekandega oma e-õppe rakendamise kogemustest.
-
Juhendab kolleege ja õpilasi digitaalsete infoallikate usaldusväärsuse hindamisel.
-
Juhendab kolleege ja õpilasi tarkvara ja digitaalsete õppematerjalide autorikaitse küsimustes.
-
Juhendab kolleege ja õpilasi IKT kasutamisega seonduvates töötervishoiu küsimustes.
Tarkvara
- MS Office;
- Internet Explorer, Mozilla, Netscape;
- mõiste- ja mõttekaartide tarkvara;
- Hot Potatoes;
- E-Formular;
- IrfanView (mõni muu pilditöötlusprogramm).
Vahendid
- e-õppe keskkond VIKO, IVA, Plone;
- arvutid;
- videoprojektor;
- digifotoaparaat,
- puutetahvel.
Kursuse sisu
I MOODUL Sissejuhatus kursusesse
II MOODUL E-õppe keskkond
III MOODUL Õpimapp ja e-portfoolio
IV MOODUL Mõtestatud õppimine
V MOODUL Mõistekaart
VI MOODUL Aktiivõppe sidumine e-õppega
VII MOODUL Aktiivõpe ja uus meedia õppetöös
VIII MOODUL Hindamine ja enesehindamine
IX MOODUL Koostööprojektid
X MOODUL Kokkuvõte kursusest© 2005 Tiigrihüppe Sihtasutus